enter-article על עיסוי ומסורות - מרכז מסאג'ים ארצי
עיסוי » מאמרים וחדשות » על עיסוי ומסורות

על עיסוי ומסורות


150 סוגי עיסוי קיימים מה שאומר שיש לכם 150 צורות להתפנק


עיסוי, או הטיפול במגוון בעיות נפשיות וגופניות באמצעות מגע ידי המטפל, הוא למעשה אחת מצורות הריפוי הנפוצות והעתיקות בכל התרבויות האנושיות שהתפתחו על פני כדור הארץ במרוצת אלפי שנות קיומנו.

מסיבה זו, אין זה מפתיע לגלות כי לפי אומדנים וחישובים שונים קיימות לא פחות מ-150 דיסציפלינות עיסוי יחודיות ושונות בתכלית. מפאת קוצר היריעה, נפרט כאן חלק קטן משיטות העיסוי השונות על מחירהן.


עיסוי "אינדיאני" באבנים חמות

עיסוי באבנים חמות, שבאופן מסורתי נחשב כמגיע מתרבות האינדיאנים במרכז וצפון אמריקה, עושה שימוש במעל ל40 חלוקי נחל שונים, המחוממים ומונחים על נקודות "מפתח" בגוף.

בנוסף אליהן מעסים בשיטת עיסוי זו משתמשים במגוון חומרי ריחן, מוזיקה מרגיעה ושאר שיטות פסיכוסומטיות. היות ומדובר על ציוד לא מבוטל וזמן הכנה נוסף, מחיר העיסוי יקר מעט יותר ממחיר עיסויים אחרים, כאשר מעסים גובים בדרך כלל בין 220-350 שקלים לשעת טיפול (לא כולל נסיעות).


עיסוי רפואי

מדובר בשיטת העיסוי העיקרית שנבדקה במחקרים מבוקרים, ולכן גם המקובלת והחביבה על המוסד הרפואי הקונבנציונלי. עיסוי

מעסים רפואיים משלבים שיטות שונות של עיסוי, כאשר היסודות הם תנועות העיסוי השוודי וגישות פיזיותרפויוטיות אחרות.

מעסים רפואיים יכולים להיות בוגרים של קורסים יעודיים או אפילו פיזיותרפיסטים מוסמכים, כאשר המחיר של שעת טיפול יקבע בהתאם.

בדרך כלל שעת טיפול עולה 200-300 ש"ח, כאשר טיפול על ידי פיזיותרפיסט מוסמך יכול להגיע עד לכדי 600 שקלים לשעה.

מספר עקרונות פעולה הוצעו כהסבר ליעילות המוכחת של עיסוי רפואי בטיפול בבעיות שלדיות, שריריות, עצביות ואחרות שונות.

מנגנון אחד הוא שיפור זרימת הדם: באמצעות עיסוי מאסיבי של אזור מסויים ניתן להרחיב את כלי הדם באזור ובכך לסייע לפרפוזיה (זילוח) של הדם ברקמה המדוברת.

במידה ומדובר על רקמה דלקתית (שריר תפוס, דלקת כרונית וכו') או אפילו נמקית (בעיה בזילוח עקב מחלה סכרתית לדוגמא) ניתן לשפר משמעותית את תפקוד הרקמה באזור.

מנגנון אחר הוא גירוי חושי: באמצעות עיסוי של אזור מסויים מפעילים בצורה אינטנסיבית וסלקטיבית את רצפטורי התחושה באותו האזור, וכך משפרים את הקלט העצבי ועיבודו מאותו האזור. לבסוף, מנגנון שלישי שהוצע הוא שיפור תנועת הלימפה באזור.

הלימפה היא מערכת צינוריות ואברונים אחרים שמטרתם (בצורה פשטנית) איסוף חומרים מן הרקמות, סינונם (באמצעות מערכת החיסון) והחזרתם לדם. למעשה ניתן להקביל את מערכת הלימפה למערכת הביוב של הגוף.

כיוון שהזרימה בלימפה איטית, מצבים מסויימים, במיוחד מצבי דלקת, יכולים לגרום לחסימה ובעיה בניקוז, שבמעגל קסמים תגרום להחרפת בעיית הדלקת וחוזר חלילה. עיסוי מקומי נרחב אמור לשפר את זרימת הלימפה ולעזור לפתרון הבעיה.


עיסוי רפלקסולוגי

נקנח בשיטת עיסוי שונה מהנ"ל, עיסוי רפלקסולוגי. מעסים רפלקסולוגים מאמינים כי אברים ותכונות נפשיות שונות באים לידי ביטוי על גבי כפות הרגליים (או משתקפים= reflect, ומכאן גם מקור השם).

טיפול מקומי באמצעות לחץ ומניפולציות אחרות על כף הרגל יכול לפי גישה זו לשפר בעיות גופניות ונפשיות שונות. עלותו של טיפול רפלקסולוגי על ידי מעסים מנוסים עומדת על כ-200-300 שקלים לשעה.




עוד באותו נושא

מדריך לימודי עיסוי

מדריך לימודי עיסוי

אם בעבר עיסוי היה מקצוע לא מוגדר, הרי שכיום הוא נחשב לאחד הענפים המובילים של הרפואה המשלימה ומתפרס על פני ענפים רבים נוספים ברפואה ובספורט...

בואו להכיר את אסי מאיר - מנהל מרכז סשין

בואו להכיר את אסי מאיר - מנהל מרכז סשין

אסי מאיר, הקים לפני שלוש שנים את סשן , מרכז עיסוי מפואר בת"א, ומזמין אתכם ליהנות מעיסוי באווירה שלווה ורגועה מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק...

בין עיסוי רפואי לעיסוי מסורתי

בין עיסוי רפואי לעיסוי מסורתי

אחרי שנים שעיסוי רפואי היה מועדון סגור לספורטאים, כיום הוא נמצא במגוון ענפים, אז מה הפלא שלכולנו כואב הגב פתאום? עיסוי רפואי חדר לאחרונה...

עיסוי זוגי  - כשאי אפשר להיפרד לרגע

עיסוי זוגי - כשאי אפשר להיפרד לרגע

אם לא נמאס לכם להתפנק ולא נמאס לכם לבלות ביחד, אז הנה הצעה בשבילכם, עיסוי זוגי בבית או בספא  עיסוי זוגי תופס פופולאריות...

עיסוי רקמות עמוק -  לתת לגוף להשתחרר

עיסוי רקמות עמוק - לתת לגוף להשתחרר

עיסוי רקמות אומנם נחשב לעיסוי של ספורטאים, אך עם הזמן גם מי שאיננו עושה פעילות ספורטיבית, למד ליהנות ממנו בעבר עיסוי רקמות עמוק נחשב לחלק...

string(18) "categoryעיסוי"